اختلالات اضطراب کودکی – ویژگی های نگرانی در اختلال اضطراب

  • ۱۳۹۶/۵/۱۶
  • 534
نمره 0.00 از 0 رای
0 0

اختلالات اضطراب کودکی از رایج ترین و فراوان ترین اختلالات روان پزشکی در کودکان محسوب می شوند( استلارد ۲۰۰۹، وازی و ددس ۲۰۰۱، وود و مک لود ۲۰۰۸). مطالعات اجتماعی نشان داده اند که در حال حاضر ۱۵۵ درصد همه کودکان دارای معیار های تشخیصی برای اختلالات اضطراب کودکی می باشند( برنشتاین و بورکدارت ۱۹۹۱، بروبرگ، المکویست و تجوس ۲۰۰۵). اضطراب کودکی مکرر در خصوص رویداد های متفی بالقوه و قرار گیری در معرض اضطراب کودکی در جمعیت های نرمال متغیر است( راسیکو، برکوک و راسیکو ۲۰۱۰).

اضطراب کودکی مزمن، بیش از حد و غیر قابل کنترل در خصوص موضوعات متعدد تعریف اختلال هیجانی ژنرالیزه(فراگیر) (CBT: راهنمای تشخیصی و اماری اختلالات روانی، ویراست چهارم: DSM IV;American Psychological Association, 1994) است که اغلب موجب ناتوانی و ضعف شدید می شود. علاوه بر اضطراب کودکی مفرط و غیر قابل کنترل، تشخیص CBT مستلزم تایید حداقل سه علایم دیگر نظیر مشکلات تمرکز، اختلالات خواب و خستگی) می باشد. با این حال، با توجه به این که اضطراب کودکی مفرط و غیر قابل کنترل از ملزومات اساسی برای تشخیص CBT است، هدف اصلی مطالعه فعلی نیز می باشد.

روزیکو و همکاران ۲۰۰۱ گزارش کردند که گرایش به اضطراب کودکی در یک طیف نرمال رخ می دهد. افرادی دارای CBT، ممکن است دارای اضطراب کودکی شدید و یا غیر قابل کنترل باشند. برخی اضطراب کودکی های مفرط بدون CBT با علایم دیگر همراه بوده اند اگرچه تعداد آن ها به اندازه کافی مطابق با معیار های تشخیصی نیست.(روزیکو ۲۰۰۲). این که فرد سطوح بالایی از اضطراب کودکی را نشان می دهد مطابق با معیار های تشخیصی برای CBT باشد بستگی به چندین معیار از جمله حضور علایم شناختی و سوماتیک دارد.

منبع :
به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

گزارش